Els Premis Fundación Secretariado Gitano reconeixen un any més el treball i trajectòria de persones, empreses i entitats en favor del Poble Gitano

Entre els guardonats de la novena edició dels Premis Fundación Secretariado Gitano es troben les entitats CampusRom i Associació Barró, l’empresa Maracof, TV Castella-la Manxa, l’Oncle Bartolomé Jiménez i l’advocat Marcos Santiago.

La Fundació Secretariat Gitano (FSG) treballa des de fa 40 anys establint vincles amb administracions, entitats socials i teixit empresarial per tal de promoure la igualtat real de drets i oportunitats de la població gitana i eliminar la discriminació. En aquest context de treball en xarxa, la FSG reforça i reconeix la labor de persones, empreses, institucions, entitats o iniciatives que contribueixen a millorar les condicions de vida de persones gitanes i afavoreixen la seva inclusió social.

Els premis compten amb sis categories que volen posar en relleu la labor social, cultural o humana dels guardonats. Així, l’empresa Maracof Sistemas Industriales recollia el primer dels premis en la categoria Empresa Transformadora, per “obrir una porta a l’ocupació de les persones gitanes extremenyes en un sector en auge, com és el de les energies renovables, i pel seu defensa de la igualtat”.

Marcos Santiago, rebia el premi en la categoria Solidaridad con G, ‘Tío Valentín’, en la modalitat individual, per “la seva dedicació a la defensa de les persones gitanes com a advocat i columnista, lluitant contra la discriminació i aportant una visió conciliadora entre persones gitanes i no gitanes”.

Mentrestant, la Asociación Barró rebia el premi Solidaridad con G, ‘Tío Valentín’, en la modalitat col·lectiva, per “el seu continu i eficient treball per millorar les condicions de vida de les persones gitanes, especialment de les dones, des d’una visió intercultural en promoció de la igualtat”.

CampusRom rebia el premi Educación es Futur per “la seva labor fonamental com a xarxa de suport perquè la joventut gitana aconsegueixi els seus somnis, especialment en estudis superiors, convertint-se en un referent per a la comunitat gitana”.

En la categoria Comunica con Consciencia, la televisió pública autonòmica Castilla-La Mancha Media rebia el guardó per “la seva contribució per presentar una imatge real i plural de la comunitat gitana castellà-manxega allunyada d’estereotips i prejudicis, per a així, afavorir el seu coneixement”.

Finalment, la categoria Pere Giménez Pubill, ‘Oncle Peret’, reconeixia la trajectòria vital de Bartolomé Jiménez, ‘Oncle Bartolo’, per “tota una vida de compromís amb la defensa dels drets de les persones gitanes i per ser un referent com a home de respecte per a persones gitanes i no gitanes”.

Per a finalitzar la gala, la cantaora Sonia Cortés i el guitarrista Enrique Bermúdez van fer gaudir al públic que es va donar cita en l’Espai Downtown de Madrid amb una actuació flamenca.