La Generalitat de Catalunya commemora el Dia Internacional per a l’erradicació de la discriminació racial

El passat 21 de març va ser el Dia Internacional per a l’erradicació de la discriminació racial i la Generalitat de Catalunya ho va commemorar amb un acte presidit pel conseller Chakir el Homrani als jardins del Palau Robert a Barcelona.

L’acte va comptar amb diferents testimonis, la participació de Fernando Macías en representació del Poble Gitano, l’actuació del projecte social i musical VOZES i amb la lectura del manifest contra la discriminació racial de la Taula de Ciutadania i Immigració del departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

La lectura del manifest va córrer a càrrec del youtuber català Long Li Xue. En aquest es destaca que “Catalunya  és,  ha  estat  i  continuarà  sent  una  societat  diversa” i que “l’arribada  constant  de  persones  al  llarg  del  darrer segle han transformat i enriquit de manera importantíssima la nostra societat”.

El manifest recull també la diversitat representada per la presència del Poble Gitano a terres catalanes. “A Catalunya hi conviuen des de fa segles diferents minories ètniques i culturals, com ara el Poble Gitano, que va arribar fa 600 anys al nostre país. El Parlament de Catalunya va reconèixer, a 2001, la seva identitat i el valor de la seva cultura”.

La Taula denúncia en el seu manifest que “encara no hem aconseguit que aquesta  diversitat  es  visqui  amb  plena  normalitat.  Centenars  de  milers  de  catalans  i catalanes veuen  la  seva  vida  condicionada  pels  prejudicis  racials  que  encara  son  presents a la nostra societat” i reivindica “un compromís col·lectiu per lluitar contra el racisme” i la necessitat d’implementar “una estratègia de país” tal i com recull l’informe ‘La discriminació per motius d’origen racial o ètnic a Catalunya’ del departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

Igualment, el manifest enumera tota una sèrie de recomanacions dirigides a les administracions, la societat i les forces polítiques per tal de reduir el racisme i les seves conseqüències en part important de la societat.

Aquí podeu descarregar el Manifest en motiu del Dia Internacional per a l’erradicació de la discriminació racial

Pedro Casermeiro