El 17è Cicle de Cinema i Drets Humans de la Universitat de Lleida comptarà amb presència gitana

El proper 5 de novembre comença la ja tradicional cita que cada tardor té la Universitat de Lleida amb el Cinema i els Drets Humans.

Les dificultats personals, familiars i laborals que moltes dones pateixen en el seu procés migratori des d’Amèrica Llatina a les nostres ciutats, les conseqüències i les víctimes de la depressió econòmica de la darrera dècada, l’antigitanisme i la memòria històrica del Poble Gitano seran els temes de debat en aquesta nova edició del cicle.

Per tal d’aprofundir en aquestes temàtiques, la Universitat de Lleida compta amb la col·laboració de diverses entitats, entre elles, la Plataforma 8 d’Abril. El 12 de novembre, l’entitat gitana promourà el debat sobre el genocidi romaní i la memòria amb l’ajuda del curtmetratge ‘The silent memory’ de Seo Cizmich. Igualment, la nostra web Museu Virtual del Poble Gitano a Catalunya acompanyarà durant tot el festival a mode d’exposició online.

Enguany tots els esdeveniments del cicle de cinema seran en línia per raons de seguretat, i les diferents conferències i projeccions seran gratuïtes i obertes a al públic, prèvia inscripció a l’adreça electrònica cooperació@udl.cat.

A continuació podeu veure el programa sencer del Cicle de Cinema i Drets Humans: