Aquest dissabte, s’ha celebrat la 28a edició del Festival de Cante Flamenco de la Mina al parc del Besòs amb la participació d’un ampli ventall d’artistes.

El Festival Flamenc la Mina, organitzat pel Centre Cultural Gitano de la Mina des de finals dels anys 80, sempre a principis de l’estiu, ha arribat ja a la seva 28a edició, esdevenint un punt de trobada per a tots els veïns del barri i de Sant Adrià de Besòs.

El grup de noies “Arte y Compás” va inaugurar el 28è Festival de Cante Gitano de la Mina

Aquest és l’únic festival de música gitana organitzat per associacions gitanes a Catalunya, en col·laboració amb les administracions, i és el moment en que l’entitat organitzadora, el Centre Cultural Gitano de la Mina, aprofita per mostrar part dels projectes musicals desenvolupats amb infants i joves al barri. Així, la primera actuació del festival va córrer a mans del grup Arte y Compás, format per les noies que participen al taller de ball de l’entitat.

A continuació, els visitants del festival van poder gaudir d’una gran elenc d’artistes gitanos, emmarcats dins del flamenc més ortodox. Pepe “El Boleco”, Manuel “El Borrico”, José Carpio “Mijita” i Juan de la Morena van delectar al públic amb el flamenc més tradicional, i també festiu, de Jerez i Sevilla. Per finalitzar, el grup de rumba-fusió Els Yakis va posar el punt i final a més de quatre hores de música gitana.

Rafael Perona, president del Centre Cultural Gitano, juntament amb altres membres del moviment associatiu gitano de Catalunya, va aprofitar el festival per fer un discurs molt reivindicatiu. Va cridar l’atenció sobre l’onada de feixisme i xenofòbia que afecta a molts gitanos i gitanes d’arreu d’Europa i va recordar la manifestació que gitanos i gitanes van fer en contra de les recents manifestacions racistes del ministre d’interior italià. Rafael Perona també va animar al públic a no mostrar-se passiu davant aquesta situació. “Estem en temps difícils, ens pot semblar que tot lo negatiu de la història va ocórrer en el passat i que no tornarà a passar. Però cal estar pendents, cal estar vigilants, nosaltres podem promoure una manifestació, però han d’estar vostès allà, han de venir!”, va exclamar Perona.

One thought on “El Centre Cultural Gitano de la Mina celebra el seu 28è Festival de Cante Flamenco