El Museu de l’Escala celebra i reconeix la cultura gitana

L’ALFOLÍ DE LA SAL – MUSEU DE L’ESCALA ha programat tot un conjunt d’actes de reconeixement i divulgació de la cultura gitana durant aquest estiu.

El Museu empordanès acull des del passat 15 de juny, i fins al 12 d’agost, l’exposició “Barcelona Gitana” del fotògraf  Jacques Léonard. L’artista, que es va enamorar i casar amb la model gitana Rosario Amaya, va enregistrar una Barcelona que altres autors reconeguts van deixar fora de camp, la Barcelona Gitana.

Amb aquesta exposició, produïda per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, l’ALFOLÍ DE LA SAL vol recuperar les imatges de Jacques Léonard, qui va viure els seus últims anys a l’Escala, i contribuir a la divulgació d’una Barcelona desconeguda i oblidada per molts. El Museu organitza, a més, visites guiades a l’exposició tots els diumenges del 8 de juliol al 12 d’agost a les 11 del matí.

Coincidint amb aquesta exposició i dins del marc del XI Festival Portalblau de Música i Art a la Mediterrània, el Museu de l’Escala ha programat diferents activitats per tal de fer un reconeixement a la cultura gitana a Catalunya i al poble gitano de l’Escala.

Divendres 14 de juliol a les 20h, a l’ALFOLÍ DE LA SAL tindrà lloc una conferència i presentació del llibre “Els gitanos catalans de França” a càrrec del seu autor Eugeni Casanova. També participarà de la conferència Maria Rubia, presidente de l’Associació Cultural Nakeramos.

Dissabte 14 de juliol a les 22h, també a l’ALFOLÍ DE LA SAL es projectarà la pel·lícula “Petitet” de Carles Bosch, amb la presència del director i de Joan Ximenez Valentí “Petitet”. Tot seguit, a les 23h actuarà el grup de rumba catalana Rumba-Rumba! Els amics del Petitet

Dijous 26 de juliol a les 22.30h, a LA MAR D’EN MANASSA, actuarà el Petitet i la seva rumba simfònica

Per més informació i reservar places a les diferents activitats es pot visitar el web www.portalblau.cat