Finalitza la formació de suport a la inclusió escolar que el Pla Integral del Poble Gitano ha organitzat a Viladecans

Finalitza la formació de suport a la inclusió escolar que el Pla Integral del Poble Gitano ha organitzat a Viladecans

Aquest dijous s’ha clausurat amb l’entrega de diplomes la formació de ”Suport a la inclusió escolar” que el Pla Integral del Poble Gitano ha desenvolupat al municipi de Viladecans en col·laboració amb la Fundació Catalana de l’Esplai.

Fa una mica més d’un any que el Pla Integral del Poble Gitano de Catalunya (PIPG) va posar en marxa una exitosa formació de monitors d’activitats de lleure infantil i juvenil a Viladecans. Un cop finalitzada, els participants d’aquella formació van creure oportú continuar formant-se dins de l’àmbit professional de l’educació i del lleure i van sol·licitar al PIPG una nova formació que els permetés millorar les seves competències laborals, en aquest cas, una formació que els permet conèixer les tasques que realitzen els i les  Vetlladors/es Escolars dins de les aules.

Així, el Pla Integral ha respost a la seva petició i ha organitzat, aquest mes d’abril, una formació de 40 hores de duració en les que un grup de deu persones han pogut familiaritzar-se amb les funcions d’un vetllador escolar en l’atenció a nens i nenes amb necessitats educatives especials. Mitjançant dinàmiques i anàlisi de casos, els participants han pogut profunditzar en diferents temàtiques, com ara l’autisme i altres trastorns profunds del desenvolupament, la discapacitat intel·lectual, motriu i sensorial, la resolució de conflictes i la higiene postural.

La formació ha estat de gran utilitat per a les persones que han participat, ja que algunes d’elles tenen experiència en el món del lleure i treballen amb nens amb necessitats educatives especials. Aquest és el cas de l’Auxi Rodríguez, que ens explica que en el seu treball com a monitora atén a dos nois amb necessitats educatives especials i que es va apuntar a la formació perquè creia que li calien més coneixements per tal d’entendre’ls i tractar-los millor.

L’Ángeles Pallarés, també participant d’aquesta formació, ens comenta que està fent les pràctiques de monitora des de fa dos mesos i que aquest curs és un complement molt útil perquè serveix per sensibilitzar-se molt amb les realitats tan difícils que afronten alguns nens i nenes, a més d’oferir eines per poder treballar amb ells.

El Pla Integral ha apostat per formacions com aquestes per tal de promoure la capacitació de persones gitanes dins de l’àmbit educatiu per tal de facilitar la presència de professionals gitanos, en aquest cas, dins del món del lleure educatiu. I molt probablement aquesta no serà la darrera formació d’aquest tipus, ja que el grup de participants de Viladecans està decidit a sol·licitar al Pla Integral una nova formació com a Directors i Directores d’Activitats de Lleure Infantil i Juvenil.

Sobre el autor

Pedro Casermeiro Pedro Casermeiro
Pedro Casermeiro és llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona. És membre de la directiva de Rromane Siklǒvne i de la Fundació Privada Pere Closa. Pedro també es formador en llengua romaní i coordinador del “Museu Virtual del Poble Gitano a Catalunya”.

Respondre

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies